Le presentation

Okej, för att beskriva mig själv så intressant och kort som möjligt, så heter jag Izabella men går under allt från Bella till Belsebub. Jag ska börja mitt tredje och sista år (buhu) på John Bauergymnasiet i Eskilstuna, och här har jag bott sen 2007, då jag flyttade från min far i Virsbo till min mor hit.
 
Som människa är jag väldigt bekväm av mig, iallafall när det gäller att hålla kontakten med folk även om jag älskar att träffa folk (speciellt nördar, inget går upp mot en nostalgitripp i Pokémon) så under min praktik på Game i Uppsala hann jag ägna åtskilliga timmar åt att prata huruvida man skulle fånga Rayquaza med en vanlig Pokéboll eller en Great Ball.
 
Annars gör jag ingenting på min fritid som är värt att nämnas, jag är som de flesta ungdomar i min ålder, fast ändå inte. Tror gärna att jag sjukt awesome och att alla vill vara min bästis, även om jag inte är sådär jobbigt påträngande som folk kan vara. Jag har med andra ord slipat mina sociala skills sylvassa, med stor hjälp av min alldeles fantastiska pojkvän. Jag tävlar alltid lite mentalt och i smyg mot honom om vem som kan bli bäst.
 
Mitt hjärta klappar nästan töntigt hårt för djur. Under mina år har jag haft allt från Afrikanska Jättesnäckor (Achatina achatina) till hundar, och just nu finns det två råttflickor i min ägo. I den resterande familjen finns en blandraskatt (siames/bondkatt) och en liten lockig hund (Yorkie/nakenhund/chiahuahua). Jag har även ridit under flera år, även om det blivit en väldigt lång paus nu, men drömmen om en alldeles egen häst finns fortfarande där någonstans i huvudet.
 
Jag äger en Canon EOS 450D, som har varit min bästa vän till och från under två år. Jag är väldigt mycket av en "periodare" när det gäller min kreativitet och ibland fotar jag maaassor, och ibland tittar jag knappt på kameran. Innan den här hade jag en Canon EOS 300D som också var min bästa vän under flera år, och det var med den som jag verkligen fick upp intresset för att fotografera.
 
Annars är jag inte så väldigt speciell. Jag spelar spel som så många andra gör, jag målar naglarna och sminkar mig, jag färgar håret alldeles för mycket och klär mig lite som jag själv känner för't. Jag älskar att skratta och gör det ofta (ni skulle ha varit med mitt första år i gymnasiet, oh mai gaaawd), och har verkligen skitdålig humor. Jag spenderar alldeles för mycket tid vid datorn (but who doesn't?) men har inget emot att vara ute, tvärtom. Jag är även helt tokig i Naruto-animen och i Hatake Kakashi. Sen är jag lite av en perfektionist och har ett nästan oändligt tålamod (men det beror på med vad, inte min yngsta bror iallafall).

Kommentarer
Anonym @ 2012-07-27 @ 13:17:09

Hoppas du får en lika bra dag som jag hoppas på att få ! :)


URL: http://bytess.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Vem är jag?

kreativitet, student, bokmal, photoshop, bloggdesign, fotografering


Jag är 19 år, bosatt i Uppsala sedan en tid tillbaka för att plugga Systemvetenskap på Uppsala Universitet. Är väldigt förtjust i att vara kreativ (rita knubbiga små djur i Illustrator bland annat), att läsa böcker, pilla i bloggdesign och fotografera. Dock har mitt fotograferande tagit ett långt uppehåll nu på grund av bristande motivation. Jag jobbar också som fikavärd på Gotlands nation under vissa helger, så har ni vägarna förbi, kom in!